“Allah eğlencesini artırsın ya” dedi. “Ya ne kadar şerefsizmiş” dedi ardından. Cevap vermedim.

Mutfakta kirli bulaşıkları sudan geçirip bulaşık makinesine yerleştiriyordum. Konuyu değiştirmek istercesine, “Off ne içtik ya” dedi. Ses çıkarmadım. “Eee, ne yapacaksın bugün?” dedi. “Hiç” dedim. “Kitap okuyacağım”. “Çok mu konuşuyorum sabah sabah?” dedi. “Eh biraz” dedim. Bulaşıkları sudan geçirmeye devam ettim. Bulaşık makinesini doldurdum, salona geçtim ve koltuğa oturdum, bağdaş kurdum. Arkamdan geldi, koltuğa oturdu. “Off yalnız var ya, çok sakin kaldın dün gece”dedi. Sehpadan uzanıp dergiyi aldım. Karıştırmaya başladım. “Ne gibi sakin?” dedim. “Kızım tepkilerin bir tuhaf neyin var senin?” dedi. Başımı dergiden kaldırıp baktım “İyiyim, bir şeyim yok göbek mi atmam gerekiyor?” dedim. “Saçmalama ne göbek atması,  ne alaka. Ama ne bileyim normalde sinirlenirsin sen. Sinirlenmen lazım hatta” dedi.

“Karşılığını alamayacağımı bildiğim şeylere artık sinirlenmiyorum” dedim. Dergiyi okumaya devam ettim. “Şaka mı yapıyorsun canım sende.” dedi bir bacağını diğerinin üzerine atarak. “Seni tanımıyor muyuz kızım biz” dedi. Dergiden kafamı kaldırmadan “Bu derginin bir önceki sayısındaki şiirler sanki bu seferkinden bir tık daha iyiydi” dedim. Şiirler hakkında en son konuşulacak insandı belki de o, ama ben biraz gerçeklik dışı olaylardan bahsetmek istiyordum o anda. “Kızım ben sana dün geceden bahsediyorum” dedi. “Konuşmayacak mısın?” Dergiden kafamı kaldırdım, ve hatta bağdaş kurduğum bacaklarımın yerini değişirdim, koltukta bir doğruldum. “Sen benim mi  onun mu arkadaşısın? Ne dememi bekliyorsun” dedim.”İçine atmanı istemiyorum, konuşman gerekiyor diye düşünüyorum, o sebeple ısrar ediyorum” dedi. Anlaşıldığımdan emin olmak istiyordum. Çok istiyordum  bunu. “Beni önemsediğinin farkındayım, teşekkür ederim, ama yorulmak istemiyorum daha fazla” dedim. “Tamam da inkar ederek, hiçbir şey olmamış gibi davranarak bunun içinden çıkamazsın” dedi. Benimle inatlaşmaya devam ediyordu. “Herkes kendi hareketlerinden sorumlu değil mi? Konu üzerine konuşmayarak mı yanlış yapıyorum? Konuşunca da fazla konuştum olmuyor muydu? Konuşulacak bir şey yok, herkes seçimini yaptı, yaşam aksın ve görelim” dedim.

Yaşamın benim için ya da karşımdaki için aktığı o andan  şüpheliydi ama gene de doğruluğu konusunda tartışmaya açık değildim.

Ainslie Wills – Marry